Veel gedaan! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Malou Werf - WaarBenJij.nu Veel gedaan! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Veel gedaan!

Door: mal0u

Blijf op de hoogte en volg Malou

14 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Olaaa allemaal!

Allereerst bedankt voor de berichtjess, leukkk dat jullie me verhaaltje lezen! :D

We laatste keer dat ik berichtje heb geschreven was dinsdag dat lijkt echt al een eeuw geleden maar dat valt dus best mee.. Ook zitten we voor mijn gevoel al veel langer in Thailand en dat komt denk ik omdat we al echt veel hebben gedaan!

Woensdag.. begonnen we om 7.00 u, heerlijk vroeg backpack op onze rug en wachten tot we werden opgehaald! Met een busje gingen we naar de floating market, super leuk! Daar gingen we in een bootje langs de hele markt.. de markt bestond uit allelei bootjes waar je spullen uit kon kopen super grappig! Daarna gingen we met een ander bootje door woonwijkje, langs de klongs ofsoiets heet dat! Daarna reden we door naar de tijgertempel! Het leek ons heel Cool, tot dat we een vestje aan moesten doen en een lange broek in 40 graden.. dat was wat minder Koel! We moesten dat aan omdat we met die tijgers op de foto gingen.. nou was dat eigenlijk beetje zielig want volgens mij zaten die beesten vet onder de drugs! Ze lagen zo rustigg.. Toen gingen we de bus weer in en door naar owja! De river kwai hadden we nog daarvoor gezien, een historisch momentje! Hebben we weer even wat leuke foto'tjes gemaakt en toen vonden we het wel primaa want was heeeerlijk warm. Dat is het trouwens elke dag en we zweten lekker veel, helaas willen de kilo's er nog niet afvliegen dus we hebben nu besloten om alleen mr groente te eten en niet meer elke keer rijst!
De zon mag trouwens ook wel eens gaan shinen want bruin worden we nog niet door de bewolking, maar dat komt vast goed in het zuiden!

Maar goed... na die 1e dag Kanachanburi kwamen we in het floatinghouse, super chill en relaxtre omgeving! Echt heerlijk was dat! 's avonds hebben we daar even een spelletje gedaan met 2 Amerikaanse meisjes was wel ff leuk en toen gingen we weer nr bedje, want we waren gesloopt! De 2e dag gingen we bamboorafting doen, klinkt wel beetje stoer, maar was helemaal niet zo bijzonder was wel weer een ontspannings en geniet momentje! Lekker rustigg en dat hadden we ook wel nodig na die drukte van Bangkok! Het was ook zo gek, toen we uit de bus stapte toen we de 1e dag aankwamen vroeg ik aan Loes "heb jij ook soort van pijn/raar gevoel in je oren?" Dat kwam omdat het er zo stil was en je alleen het water van de rivier hoorde en de vogeltjes! hihii

Ik ga lekker van het 1 naar het ander :P na bamboorafting gingen we op de olifanten! Super leuk! We mochten op zijn nek zitten, foto's krijgen jullie nog wel te zien! Daarna gingen we nog naar een waterval die beetje tegen viel, maar daar verkochten die bewoners wel lekker chippies van banaan en passievrucht dus we hebben ons daar voor het eerst verwend met iets lekkers :P

Die avond gingen we terug naar Bangkok en namen we daar een VIPbus naar Chiang Mai die in de nacht reed. In bangkok kwamen we een uurtje van te voren aan dus we moesten snel eten! We besloten bij het eerste tentje te gaan zitten waarniemand zat maar zag er wel schoon uit! Het was een indiaas restaurantje haha! Het eten was prima te doen en we hebben er geen last van gehad! Alleen de wc.. oh my goshh dit was echt te smerig ik zag een dode kakkerlijk met 100 mieren erom heen.. toen was ik even in shock.. op straat kwamen we ook al 2 dikke ratten tegen.. heeerlijk :S!

De busreis vond ik vreselijk, ook daar was de wc niet te harde! Ik was blij dat ik mijn verfrissingsdoekjes bij de hand had! Ook een jongen achter ons in de bus had een zweetoksels, dat telkenms wanneer hij zijn arm omhoog deed er een walm kwam niet normaaaal!

In Chiangmai aangekomen (gister dus) lekker vroeg! We werden opgehaald dor een mannetje die de weg niet echt kende haha.. Zei die telkens Solly Solly (omdat we denk ik wel 10 keer hebben omgekeerd) Marloes moest keihard lachen dus zei die "Don't laugh at me" Dat was wel grappig momentje haha! Bij het hotel.. viel beetje tegen het heette Paradise hotel dus we hadden iets lux verwacht en opzich was het niet verkeerd, maar we hadden gehoopt op een buiten zwembad met ligbedjes, helaas die waren er niet!

We hebben meteen een kookcursus gedaan van 4 uurtjes.. super leuk! Echt een heel lief vrouwtje! We hebben thaise curry gemaakt, loempia's, kip met cashewoten en een garnalen soepje.. Dat soepje dacht ik laat ik medium pittig doen, maar dat was iets te veel van het goede! Dus die kreeg ik niet helemaal op!
Na de kookcursus gingen we nog langs winkeltjes maar we waren gesloopt! Dus gingen lekker nr bedje!

Vandaag hebben we ook maar even als relaxt dag gehouden en we zien wel.. We hebben ook lekker uitgeslapen tot uiteindelijk 1 uur ofso.. We gaan ook onze verdere reis even plannen en boeken! want wat staat er ons vanaf nu te wachten...

Morgen, maandag en dinsdag: DE TREKKING, we zijn zelf al tot de conclusie gekomen dat we niet onze backpack meenemen haha dat word hem anders nooit! Dus die laten we in het hotel. Met onze kleine rugzak zullen we het al zwaar genoeg krijgen door de hitte en bergjes die we op en af lopen!

Woensdag gaan we hier nog naar een olifantenkamp, waar we de olifanten dingen gaan leren en gaan wassen ensow, dat is een hele dag!
's avonds willen we het vliegtuig pakken richting Phuket dus dat gaan we even boeken en dan gaan we eilandjes bezoeken en zonnnennnnn! Hopen dat er geen regen is (helaas wel een kans) Maar komt vast goed!

Nou wens ons even veel succes de komend 3 dagen want dat zullen we nodig hebben! Dat zal een moment worden zoals het programma "Meisjes opzoek naar zichzelf"

Dikkeeeee kusssiess en tot snel iedereen als ik weer terug ben!!
(L) (L) (L)

  • 14 Juli 2012 - 08:37

    Paul:

    Hoi meiden,
    Klink allemaal super tof! En regen, ach, het is hier de afgelopen week bij 17graden nog bijna niet droog geweest!
    Mooie ervaringen! Geniet ervan!
    Paul

  • 14 Juli 2012 - 09:14

    Jolijn:

    HAHAHA, ik denk dat jullie jezelf wel gaan vinden tijdens de trekking ;) Succes schatie!

  • 14 Juli 2012 - 13:20

    Carin:

    Klinkt weer helemaal geweldig! en ja ik zie ook steeds dat programma voor me als ik jou verhaal lees..
    Genieten!!!!

  • 14 Juli 2012 - 14:13

    Sabine:

    Darlingg!
    Echt super leuk wat je allemaal doet en meemaakt:D! Echt heeeeel leuk om te lezen!

    Zo te lezen ben je lekker aan het genieten:D Goed zo!
    Kussennn en groetjes aan Marloes!
    Liefs Sabine

  • 14 Juli 2012 - 15:30

    Helene:

    Heee Geweldig weer om te lezen. Wat zijn jullie lekker aan het genieten. Zou wel eens om een hoekje willen kijken hahaha Succes weer en ik kijk weer naar het volgende verhaaltje uit!!Love you en dikke kussies uit het ook zo hete maar ook zonnige Turkije!! XXX

  • 14 Juli 2012 - 19:06

    Opa En Oma :

    Malou ik zie dat ik mijn reactie op je welkom geschreven heb groetjes

  • 14 Juli 2012 - 22:01

    Richard Schouten:

    Hoi stoere meiden, verhalen zijn erg leuk en laten ons ook een beetje meegenieten, blijven jullie wel goed op jezelf letten. Fijne tijden verder. gr opa

  • 15 Juli 2012 - 00:06

    Maureen:

    Wauuuw, echt gaaf allemaal! Geniet nog maar lekker poepsie!

  • 15 Juli 2012 - 09:01

    Bub:

    Super vet weer allemaal wat jullie hebben meegemaakt!!! Echte avonturiers ;) Succes he de komende dagen ! Zal vast een geweldige ervaring zijn!! dikke kus (l)

  • 15 Juli 2012 - 13:39

    Noud:

    Hoi Malou,

    Leuke verhalen en echt genieten voor jou daar. Ik ben heel benieuwd naar je kookkunsten als je terug bent. Geniet lekke van je verblijf daar.

  • 16 Juli 2012 - 07:54

    Angelique:

    Klinkt allemaal heeeeeel gaaaaf !!!! Dikke kus vanuit ALkmaar xxx

  • 17 Juli 2012 - 12:31

    Irish:

    Wauw! Super super leuk en wat een gave ervaringen weer! Jullie pakken echt alle leuke dingen mee die daar te doen zijn en dat allemaal met een backpack, RESPECT hihi!
    Blijven schrijven want we zijn veel te benieuwd naar jullie verhalen!

    Dikke kus, geniet er ongelovelijk veel van meiden en tot snel!


  • 17 Juli 2012 - 12:31

    Irish:

    Wauw! Super super leuk en wat een gave ervaringen weer! Jullie pakken echt alle leuke dingen mee die daar te doen zijn en dat allemaal met een backpack, RESPECT hihi!
    Blijven schrijven want we zijn veel te benieuwd naar jullie verhalen!

    Dikke kus, geniet er ongelovelijk veel van meiden en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 24795

Voorgaande reizen:

12 September 2018 - 02 Oktober 2018

Filipijnen of toch niet.

27 Maart 2017 - 22 April 2017

Impusief Costa Rica

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Surfen in Marokko

15 Oktober 2016 - 07 November 2016

Tijd voor Peru

08 December 2015 - 08 Januari 2016

Samen Zuid-Oost Azië

12 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Half jaar Aussie & Kiwiland

06 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

1e keer Backpacken in Thailand

Landen bezocht: