Eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Malou Werf - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: mal0u

Blijf op de hoogte en volg Malou

10 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Nou is even snel de tijd nemen om een verhaaltje te schrijven, want eigenlijk heb ik daar op dit moment niet zoveel zin in haha!
Maar goed is even kijken..
De heen reis, dat was pittig wisten we van te voren.. maar dit viel alles mee! We hebben heel veel geslapen in het vliegtuig en op onze chillplek in Moscow! Daar hadden we een grote rustige plek gevonden op tapijt, nou was dit niet bepaald zacht dus moesten we of op onze buik of op onze rug liggen anders kreeg je pijn in je botten! Om 19.00 uur zouden we boarden dus wij netjes op tijd bij de gate.. ging ineens na 10 minuten iedereen weg en zat er nog 1 nederlands meisje (Jantien) en nog een paar buitenlanders.. Ik liep even naar het bord om te kijken of de gate was veranderd, want denk niet dat die Russen even duidelijk in het Engels dingen melden. En ja hor... Delayed Till 02.00 uur, ik terug naar Loesje en vertel dit Zij blijft heel relaxt omdat ze dacht dat ik 2uur vertraging bedoelde.. dus ik maakte even duidelijk dat het tot 02.00 uur was en toen schrok ze ook wel even.. Maar goed wij positief gebleven en lekker met zn 3en naar de Burger king gegaan.. daar aantal uurtjes gewacht en tot slot het vliegtuig in gestapt richting BANGKOK.. Als we er op terug kijken denken we OH MY GODDD! (Vrijdag 's avonds half 12 vertrekken en pas zondag half 6 aankomen in het hotel) Maar no stresss we hebben het overleefd..
Op het vliegveld op zoek naar een taxi, om precies te zijn werd dit een knalroze taxi! Perfect voor ons dus! Hiervoor hadden we ook het eerste moment dat we echt met onze backpack tas op ons rug liepen wat wel even wennen was ofsoiets haha! In de taxi 1000x gezegd dat die man de meter aan moest zetten anders zou hij ons naaien! Dus dat ging allemaal goed..
Aangekomen in Kho San Road, de straat die bekend is voor de backpackers en waar wij ons hotel hadden. Deze straat stond vol met kraampjes kleding, armbandes, kleine tasjes, grote tasjes, eetkraampjes van alles en nog wat! Super leuk om te zien! Het hotel was ook prima verzorgd! Daar hebben we vanavond onze laatste nacht. Gister hadden we alleen het idee dat er een muis in de kast in de muur zat. We hoorden steeds iets piepen dus ik sloeg er maar op. En toen was het ineens weg, dat was een fijn moment, NOT!
Nou... uhm.. gister hebben we een fietstocht gedaan door Bangkok, we hebben vet veel gezien en we zijn straatjes ingefietst waar je amper je kontje kan draaien! En huisjes gezien, te bizar! Ook de lucht is overal niet erg fris en vooral als je in een Tuktuk zit heb je wat last van de autogassen ensow. De fietstocht was dus ook super leuk je kwam op plekken waar je zelf nooit zou komen!
Vandaag hebben we een paar rondjes in de Tuk Tuk gedaan, paar tempels bezocht, en naar de hoogste toren van bangkok, waar we het uitzicht over bangkok hadden! Ook hebben we snel een schooltje bezocht en de route en tours voor de komende week uitgestippeld en geboekt.
De komende week, die morgenochtend om maar liefst 07.00 uur begint, gaan wij echt wel even een diehard tour doen.. We beginnen morgen rustig eerst naar het Westen Kanachanburi: daar gaan we drijvende markt bezoekend, River Kwai (interessante brug uit de oorlog), naar de Tiger Temple, Ritje op de olifant en naar de Erawan Watervallen.. Owja en we slapen ergens in een drijvend huisje. Dan gaan we de tweede dag 's avonds richting het noorden naar Chiang Mai met de bus en slapen we daarin.. In Chiang Mai beginnen we even 2 dagen met bij komen in een mooi hotelletje en zullen we het stadje nog wel bezoeken en misschien thaise kookcursus of massage doen om ons daarna voor te bereiden op de TREKKING door een national park, waarbij we dus 2 nachten slapen in hutjes en gekke dingen.. Dit houd in dat wij 3 dagen (elke dag iets van 2 tot 4 uur) lopen met onze backpackrugtas.. Dus! Dat word wat!
Daarna kunnen we weer chillen in het hotel en zullen we waarschijnlijk naar het Zuiden trekken of nog dingen in het noorden bekijken.. dat zien we nog wel!
Verder... Het eten is hier trouwens echt wel goed te doen, we hebben nu elke avond in het restaurantje gegeten voor misschien 3 euro! Het is hier dus echt vet goedkoop!
Dit was het wel even voor nu!
Owja voor de mensen die het nog niet wisten, ik heb mijn Nederlandse SIM niet bij me dus ik ben eigenlijk onbereikbaar! hihi

Jullie horen ergens volgende week wel weer van mij!
Kussiesssss en knuffelsss

• 10 Juli 2012 - 15:18

Do:

Hey Malou! Bij toeval kwam ik de link van dit reisverslag op FB tegen. Ik heb meteen je verhaal gelezen, heel leuk! Brengt allemaal herinneringen bij me boven. Ik ben erg benieuwd wat je van het backpacken vindt! Heeeeeeeel veel plezier!

• 10 Juli 2012 - 15:40

Carin:

Hé Malou!! Ik wist niet dat je een site aangemaakt had! Leuk, zo blijven we een beetje bij van wat jij allemaal meemaakt. Veel foto's maken hoor, want we willen later ook graag zien hoe mooi het er is!
    Geniet ervan!! dikke kus Carin

• 10 Juli 2012 - 15:50

Ineke:

Ha Malou,

Leuk verhaaltje hoor en duidelijk te lezen dat je het nu al super naar je zin hebt en van alles geniet :D Leuk om te lezen! Veel plezier nog !! xxx

• 10 Juli 2012 - 17:42

Jolijn:

Heee loeeee! Super leuk om je verhaaltje te lezen!! Blijf dat vooral doen want ik ben heel nieuwsgierig!!! :) Have fun en geniet xxx

• 11 Juli 2012 - 16:48

Helene:

Heee heb net al wat getypt mar zie het niet meer ?? Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Super leuk wat jullie in de planning hebben. Komt dus idd helemaal goed met jullie hahaha Geniet ervan. Groetjes van ons uit zonnige Turkije Kussies XXXXXXXXXXX

• 11 Juli 2012 - 17:03

Iriisshhh:

Super super gaaf, I'm watching you my dear friend!

• 11 Juli 2012 - 17:10

Je Liefste Broertje!:

hallo grote (kleine) zus,
    zo te lezen hebben jullie het vet gezellig daar!
    hier in turkije is het ook vet lekker, aardig lang geduurd maar uiteindelijk toch aangekomen bij het hotel!
    half6 konde we eindelijk de kamer in, na een lekker nachje geslapen zijn we gaan middag eten uiteraard zoals altijd patat he!
    nou maar nu verder met jou!
    heel veel plezier samen met marloes wens haar ook veel plezier van mij!
    en kijk uit daarzo let goed op elkaar !
    ik zie jou weer als je terug bent!
    ik zal er bij zijn als je aankomt op schiphol x
    heel veel liefs van je liefste schattigste leukste kleine broertje xxx

• 12 Juli 2012 - 13:23

Bub:

Heey avontuurier!!!!
    Wat een leuk verhaal, fijn om te horen dat alles oke is :) Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!!
    dikke kus LOVE en genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• 12 Juli 2012 - 19:55

Opa En Oma :

Ook wij hebben je verhaal gelezen op aanraden van mamma .Leuk hoor en lekker goedkoop Oma vroeg nog ;"is dat jantine van Anne-Marie ?"Zou wel toevallig zijn ja die zit n.m.ook ergens in Rusland...Hier alles goed behalve het weer ,blijft fris.Gisteren mijn zusjes op visite gehad 11 Juli is altijd onze Familiedag We wensen jullie heel veel plezier verder, Annabelle heeft het erg naar haar zin in Rome Vandaag ging ze naar de St Pieter en vanavond naar de Engelenburcht.Jou wel ekend nou heel veel groetjes van Oma en Opa