Let's go to Rancho Burica - Reisverslag uit Golfito, Costa Rica van Malou Werf - WaarBenJij.nu Let's go to Rancho Burica - Reisverslag uit Golfito, Costa Rica van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Let's go to Rancho Burica

Blijf op de hoogte en volg Malou

28 Maart 2017 | Costa Rica, Golfito

Lou heeft weer eens een strakke planning gemaakt, maar hé ze is op vakantie dus no stress. 05.00 uur de wekker na ongeveer elk uur wakker te zijn geworden, geen probleem want ze heeft een busritje te gaan van 8 + 3 uur dus alle slaap kan makkelijk ingehaald worden.

Door de taxi gebracht naar het busstation waar Lou overigens een uur te vroeg was, dat kwam mooi uit want dan kan ze eens ontbijten. Het buikje gevuld met een heerlijk omeletje stapt ze de bus in. Gezellig naast een Costa Ricaanse vent waarbij ik af en toe het idee had dat die naar me tieten zat te kijken. Vestje dus maar weer aan! Hij Probeerde nog een gesprek te voeren met zijn vertalingsapp op zijn telefoon maar hij kwam niet veel verder dan de vraag: "She likes Costa Rica?". Ondertussen een crocodile gespot in een rivier langs de weg.

Na 7 uurtjes in de bus zat ik te bedenken welke halte ik er eigenlijk uit moest.. laat ik maar eens even niet slapen en naar buiten kijken op borden. Golfito Restaurant, Golfito Supermercado, Golfito bla bla.. zal dit Golfito zijn? De bus stopt, dubbelchecken door het even te vragen en het antwoord was JA!

Top en nu.. overstappen op een andere bus. Geen busstation met allerlei kaarten. 3x gevraagd aan mensen en uiteindelijk beland Lou op een bankje verderop wat een bushalte blijkt te zijn voor mijn 2e bus. Gezellig met wat scholiertjes die natuurlijk geen engels spreken maar toch lief lachen. 1 meisje belt een klasgenootje die wel Engels kan en die stelt ze aan me voor, wat lief! Daarna stapt Lou met hem de bus in want hij moet dezelfde kant op.

Nu dus in de tweede bus, deze keer zonder airco (wat Lou overigens wel erg had gewaardeerd als die wel aanwezig was want je zweet hier 24/7, dus dat belooft veel goeds voor mijn gewicht!

Straks aankomst bij Rancho Burica..
Oké Lou zit in de middle of nowhere. Dat ze hier internet hebben sta ik van te kijken en ben ik stiekem een beetje blij mee anders hadden jullie een week niks gehoord. Deze plek is CHILL en geeft RUST. Verder is er even geen commentaar. Joe!

  • 29 Maart 2017 - 13:07

    Opa Giezeman:

    Leuk nu al wat van je te horen Het verhaal begon een beetje anders Lou ik dacht wat moet ik daar mee ,maar verder doorgelezen hebben werd het. mij duidelijk Als ik alles goed lees zou ik willen voorstellen om altijd maar een vestje te dragen en als het te warm is een hoog gesloten blouse Oma lacht mu Alles goed hier we wensen je verder veel plezier "GENIETEN groetjes Opa en Oma

  • 29 Maart 2017 - 18:02

    Helene:

    Hey super leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Heerlijk om die verhaaltjes te lezen. Lekker relaxen en genieten meid van al t moois lekkers natuur lekker eten en natuurlijk benieuwd naar surfavontuur

  • 29 Maart 2017 - 19:04

    Carin:

    De reis is al prima van start gegaan! Nu genieten van alle moois wat je ziet en nieuwe mensen die je ontmoet. Veel plezier xxx

  • 29 Maart 2017 - 19:43

    Bep:

    Laat de verhaaltjes maar komen. Have fun!

  • 29 Maart 2017 - 23:55

    Leo:

    "opa" Giezeman... 'n strak truitje mag toch ook wel ??


  • 29 Maart 2017 - 23:56

    Leo:

    "opa" giezeman.. "n strak truitje mag toch ook wel ??/

  • 31 Maart 2017 - 17:16

    Yvonne Oomens:

    He reisgierig mens, Costa Rica, jij kijkt niet klein he!!
    Wat ga je in godsnaam nu weer doen?? Rancho Burica, is dat een ranch waar je gaat werken, paarden gaat temmen, stier rijden, of is het gewoon een plaatsje in Costa Rica waar je gaat schillen??
    Lees bij je moeder iets over surfen dus het zullen wel niet de diertjes zijn waar je iets mee gaat doen. Ga je de Costa Ricaanse golfen te lijf?? Doe dat dan in een burka, niet in zo'n strak surfpak anders liggen alle Costa Ricaantjes in het water in plaats van op hun plankje.
    Meis, geniet er lekker van en als je terug bent gaan we snel afspreken.
    Enjoy en......doe alles wat ik ook zou doen dus......leven de lol!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 24764

Voorgaande reizen:

12 September 2018 - 02 Oktober 2018

Filipijnen of toch niet.

27 Maart 2017 - 22 April 2017

Impusief Costa Rica

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Surfen in Marokko

15 Oktober 2016 - 07 November 2016

Tijd voor Peru

08 December 2015 - 08 Januari 2016

Samen Zuid-Oost Azië

12 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Half jaar Aussie & Kiwiland

06 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

1e keer Backpacken in Thailand

Landen bezocht: