Heb je ff? - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Malou Werf - WaarBenJij.nu Heb je ff? - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Heb je ff?

Blijf op de hoogte en volg Malou

14 September 2018 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Goedemiddag alle geliefde thuisblijvers ❤️
Het is nu 12.36u Filipijnse tijd en we zitten in het vliegtuig van Palawan > Manilla! Als je ons plan wist, was dat we eigenlijk geen plan hadden. Het enige dat vast stond waren onze vluchten: A’dam - Taipei - Manilla (Filipijnen) - Palawan (eerste mooie eiland).

Nu terugkomend op onze vlucht die we dus nu hebben. Je denkt vast “Huh, terug naar Manilla na 1 nachtje?! Uitleg is als volgt: wij zijn zonliefhebbers. Uitzicht op de komende minimaal 4 dagen regen, wat waarschijnlijk een week duurt naar aanleiding van onze nieuwe vriend Mangkhut, worden wij dus nuiet bepaald enthousiast van! Daarbij grote kans dat we de komende dagen niet van dit “o zo mooie eiland Palawan” afkomen. Waar we gisteravond overigens wel 1 hele groenrijke, serieus leuke sfeerverlichte straat van hebben gezien, lopend in het donker met ons fijne zaklampje (bedankt Dumpnaaldwijk) op zoek naar een eettentje eindigend bij de MC Donalds. We zouden deze vakantie namelijk nog genoeg rijst én kip gaan eten dus besloten we hier nog maar ff van te genieten. Slechte keus, hamburgers zijn niet te doen. Terug in ons kamertje: naar bed, aangegeven hoelaat we wilde ontbijten en slapen!

Mangkhut is voor wie het nog niet wist eigenlijk niet onze nieuwe vriend, maar onze vijand. Mangkhut is een groot monster dat ronddwarrelt op de oceaan en het noorden van de Filipijnen bereikt op zaterdag (morgen dus). Gevolgen voor een straal van 900km met: VEEL regen waardoor we 24/7 met poncho mogen lopen, aardverschuivingen waardoor wij misschien gescheiden worden van elkaar net als je billen, tsunamies waardoor we nonstop mogen watertrappelen of eindigen op een vlotje zoals Jack&Rose, kortom het vergaan van onze vakantie. Gaan wij dat waarderen? TUURLIJK NIET.

Vanochtend na het ontbijt meteen gekeken naar alle landen in Azië opzoek naar het mooiste weer! Tickets met minste vlieguurtjes, redelijke prijs én een vlucht die zo snel mogelijk vertrok. En TADA.. Palawan > Manilla > Bali. Situatie: ik nogal gestressed, kort maar “krachtig” of eigenlijk gewoon niet te volgen, met als enigste doel over 1.50 uur in dat vliegtuig zitten! Jeroen doet het enigste en beste wat hij kan en dat is op dat moment mijn Yang of Ying zijn of hoe dat ook heet.

Ondertussen binnen 10 min tas ingepakt, taxi laten bellen en even later vliegtickets op het vliegveld geboekt want online kon niet meer 2 uur van te voren (opzich logisch). Onze eerst en waarschijnlijk laatst gepinde peso’s opgemaakt aan de tickets, ingechecked met plekken bij de Emergency Exit (Jeroen blij) en nu wachten tot we geland zijn want we zijn onderweg! Ik ben ongeveer tijdens het schrijven van dit verhaaltje al 4x gestopt met typen ivm de turbulentie, hoe fijn is dat.

Vooruitzicht voor nu is heerlijk genieten in Bali op een mooi verblijf aan zee. Alle tips en tricks zijn welkom aangezien we nu dus nogal blanco zijn! Maar dat maakt dit juist een avontuuuuuuuur.

Even ter info: De meeste weten dat ik altijd vrij weinig laat horen. Zo af en toe als ik zin heb schrijf ik verhaaltjes zoals deze. Dus misschien komen er meer en misschien ook niet.

Joeeeeeeeeee!

• 14 September 2018 - 17:11

Atty:

Hoi Malou en Jeroen‼️Leuk om alles van jullie te volgen...enne...heel verstandig om naar Bali te verkassen‼️‼️

• 14 September 2018 - 17:13

Carin:

Malou en Jeroen toch ff spannend hoor!! Goeie keus gemaakt! Spanning is best leuk maar je hoeft ook de ellende niet op te zoeken. .. Geniet van Bali

• 14 September 2018 - 17:21

Monique:

Heel leuk,spannend verhaal van jullie reis
    Onwijs gaaf dat je ons mee laat genieten van jullie avontuur.
    Heel veel zonuurtjes gewenst en onwijs veel plezier.
    Aad en monique