Tours en alles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu Tours en alles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Tours en alles

Blijf op de hoogte en volg Malou

16 Mei 2014 | Australië, Sydney

Dan heb je opeens een rondleiding van een 20 jarig studentje uit Adelaide en drink je een drankje met een vreemde duitser. Dat was mijn dag gister had op internet berichtje gezet voor couchsurfen en 1 bood zich aan om Adelaide te laten zien, dus ik dacht waarom niet! Was nog grappig ook, hij maakte de foto's met me camera zodat ik er zelf ook weier een keertje opstond! En hij zorgde ervoor dat ik savonds dus met een andere backpacker een drankje ging doen. Best leuk om elkaar ervaringen over het reizen te wisselen. Ik ben dus nu opzoek naar gratis plekjes om te slapen, bij mensen op de bank: couchsurfen! In Melbourne volgende week heb ik waarschijnlijk een jong gezin rond de 30 jaar waar ik terecht kan, dus ben benieuwd.

Vandaag heb ik tour in Barossa Valley gehad, lees een-hele-dag-wijn-drinken-tour! We gingen met een groep 4 wijngaarden langs om eens een lekker wijntje te drinken en wat te horen over de geschiedenis. Om 10.00u werden de eerste glazen ingeschonken bij Jacobs Creek! De vrouw gooide er meteen ff een tempootje hoger in dan dat ik en de rest gewend waren om een wijntje te drinken. Uiteindelijk kwam het meer op een wijntje atten aan.. dus jullie begrijpen wel na 2 wijngaarden gehad te hebben had iedereen hem al aardig zitten en kwam de BBQ lunch precies on time! Bij de 3e stond alles al netjes klaar en ingeschonken dus dat was helemaal 4 sec.werk (elk glas 1 sec.) Mazzel dat ik en duits meisje hadden er waren 2 rijtjes teveel ingeschonken en aangezien we de eerste toch erg lekker vonden en wel nog keertje wilde "proeven" was aan ons de eer! De 4e en laatste wijngaard was het minst, maar daar gingen ook weer een aantal glaasjes naar binnen. Daar buiten besloot ik ff leuke foto te maken en op een autootje te zitten van de wijngaard, ik denk dat ik wat kilootjes ben aangekomen en mijn gewicht onderschat want er zit nu een deuk in de motorkap..oeps! Dat was mijn dag morgen op nr Kangeroo Island.

Oke dit is dus de eerste sinds ik hier op reis ben dat er iemand gigantisch ligt te snurken, wat doe je eraan? Iemand tips? Oordopjes heb ik nie.

Spermwhale, mijn seksuele frustraties komen naarboven en ik zou Malou niet wezen als ik van dat bord een foto moet maken en moet vragen waarom die zo heet. Mensen hadden het hoofd opengesneden en daar kwam spul uit dat leek op spurm vandaar de naam.

In 2007 stond halve eiland in brand en als er bosbrand is moet je dus naar de Pub dat is de beste plek omdat ze daar altijd op de hoogte zijn van alles! Bunker hill lookout. Ik ben verliefd op kangeroo Island.

Ik ben er eindelijk achter waar ik vaak last van heb dankzij mijn Belgische medereizigers, namelijk een voedbaby (dikvette zwangerbuik na het eten).
Als laatst nog ff at Little Sahara gesandboard en langs an beefarm geweest! Waar ze vet lekkere chocolaatjes met harde honing erin verkochten!
Terug in Adelaide in me hostel, ben ik maandag nr Haighs Chocolatefactory geweest met duitse gast! Daarmee nog ff geshopt, gegeten en door Adelaide gelopen. Savonds kwam ik nog me roomie van het vorige hostel tegen hij vertelde me dat toen ik weg was er een rat langs zn bed liep (Marloes dejavu thailand!!), blij dat ik die nie heb gezien!
De komende 3 dagen op nr the Grampians en Great Ocean Road ennn dan eindig ik donderdag met my first couchsurfing experience in Geelong!

Lekker zit je in het busje en zit er iemand salamiworstjes te eten, genieten! Deze tour was beetje dissapointed omdat de tourguide een oude saaie vent was.. Mr met de meiden die ik heb leren kennen toch wel weer leuk gehad! Mooie plekken gezien dus veel genietmoments en veel gepraat over van alles en nog wat. Ook heb ik al mijn volgende trip bedacht, namelijk terug nr Aussie en de Westcoast doen en Alice Springs en ik wil nr Equador en de Galapagos eilanden of tewel Zuid-Amerika! Maar eerst iedereen thuis dikvet knuffelen en snel geld verdienen. Mis jullie nog steeds, maar gelukkig niet meer zo erg als in het begin :)!

Ik kan mezelf nu officieel een couchsurfer noemen! Mijn eerste ervaring zit erop en het was denk ik de beste die ik kon wensen. Super leuk stel van eind twintig die al veel gereisd hebben, nieuwe plek voor mijn travelplans is dan ook alweer toegevoegd namelijk Nepal (toch mr weer azie)! Mr ik heb vanaf donderdag tot met vandaag maandag bij hun geslapen in een eigen kamer met 2 persoonsbed! Wat was dat genieten. Ik ben meegeweest nr hun vrijdagavond met familie dat bestond uit wijn, spelletjes en gezelligheid! Roxy komt uit een enthousiast gezin van 5 kinderen en haar jongste zusje is 9 dus dan heb je enig idee hoe het was! De dag daarna met der zus en vriendin dagje naar "op shops" dat betekent voor mij een leuk topje van 2 dollar scoren, gepicknickt, Queenscliff bezocht en savonds Just Dance gespeeld en film met pizza gegeten! Gister met Roxy and Sam ook weer nr een marktje, Sam zn werk bezocht (Vet gaaf! Hij bouwt van die helicoptertjes voor camera's) Geelong bezocht en savonds met vrienden nr Pizzabar geweest. Een geslaagde couchsurf ervaring dus, op nr de volgende in New Zealand! Nu in de trein naar Melbourne om half 7 sochtends, je raakt er aan gewend ;)

Waarom bestaat er een zelfontspanner op een fotocamera? Omdat mensen die zich even autistisch willen gedragen, alleen door een city willen rondhuppelen, onder het genot van een lekker muziekje uit de oordopjes, mr toch ook mooie foto's van zichzelf willen nemen, en niet aan het einde van de trip een camera vol hebben met selfies van een paar cm afstand. Dit verteld meteen wat ik 2 ochtenden heb gedaan in Melbourne! Allebei de dagen werd ik uiteindelijk gebeld door bekende om gezellig te meeten waardoor mijn autistische gedrag werd onderbroken. Tattooshop bezocht (niet voor mezelf helaas ;) Gepicknickt, Skypoint, Australian Footballgame, Melbourne by night en natuurlijk ff geshopt! Nu op nr Sydney dat heel raar voelt, alsof ik naar huis ga. Deze reis bestaat uit een tripje van 11uur met de nachtbus, dat word lekker slapen!

Sydney mijn laatste dagje vandaag afgelopen daagjes, met taylor weer eens ff lekker dagje gedaan en hapje gegeten! Gister geskydivedd nou dat spreekt al voor zich thuis zien jullie het filmpje wel verschijnen met mijn ervaring! En gister zijn we wezen stappennn in de oude vertrouwde scary canary met katie en anne!! Was weer een avond zoals in het begin van onze trip, we maakte weer optimaal gebruik van de dansvloer!! Nu voorbereiden voor NZ heel raar is dat eigenlijk dat ik morgen wegga uit Australie... maar ik heb er zin innnnn!

Liefdeeee

  • 16 Mei 2014 - 12:23

    Marloes:

    ielkkkkkkk de rat!! haha, leuk verslagje lou!! geniet van NZ.. I love U

  • 16 Mei 2014 - 14:43

    Hél♪8ne:

    Nieuw avontuur, nieuwe mensen Ik ben benieuwd. Fijn te lezen dat je zoo geniet en ons wat minder mist. Idd eerst lang naar huis om te knuffelen en dan werken voor vervolg (wel wat kortere tripjes dan hoor hihi)
    Veel plezier!!! en Goede reis naar New Zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 24708

Voorgaande reizen:

12 September 2018 - 02 Oktober 2018

Filipijnen of toch niet.

27 Maart 2017 - 22 April 2017

Impusief Costa Rica

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Surfen in Marokko

15 Oktober 2016 - 07 November 2016

Tijd voor Peru

08 December 2015 - 08 Januari 2016

Samen Zuid-Oost Azië

12 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Half jaar Aussie & Kiwiland

06 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

1e keer Backpacken in Thailand

Landen bezocht: