Whitsundays-Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu Whitsundays-Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Whitsundays-Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Malou

01 Mei 2014 | Australië, Adelaide

Het is alweer 2 weekjes geleden dus word weer tijd voor een verhaaltje! Heb er eigenlijk geen zin in! Maar daar komt die..

Whitsundays, boottour van 2 nachtjes en 2 dagen, dat was genieten! Eerste indruk toen we bij de boot aankwamen: relaxt, mooie boot alleen hoe gaan we daar in godsnaam met 26 personen in slapen op een bed.. Eenmaal binnen werd dat duidelijk in elk hoekje gaatje hadden ze een slaapplek, viel dus alles mee! De tourguide introduceerde zich in zijn string met panterprintje dan weten jullie meteen dat het een aparte man was, bekijk ook even de foto met de man met zwarte grote hoed, Thats him! Hij was overigens heel vriendelijk en de rest van de crew ook! Eerste stukje werd er gezeild, Taylor had de eer met nog paar anderen om even te helpen! Daar zaten ze dan achterelkaar aan een touw trekken, zag er nog best zwaar uit ook! Toen zagen we wat dolfijntjes voorbij zwemmen. Bij de eerste stop gesnorkeld en ook hier heeft Taylor weer angst overwonnen! Dit snorkelen deden we trouwens in een mooi pakje voor de kwalletjes die er rondzwimmen. Dagje naar Whitheaven beach geweest (alle mooie foto's worden daar genomen en ik kan jullie vertellen, deze worden niet gephotoshopt!!) Het was echt vet mooi, luckymoments and unreal! Ook gingen we opzoek naar roggen! Helaas maar 1 gespot maar wel een groteee! die zwom even langs de beentjes. Op whitheaven beach heb ik ook me zilveren armbandjes weer even een glimmend tintje gegeven! Dat zand was speciaal ofso. Einde dag twee arriveerde wij bij jawel, een resort met hottub, daar mochten we even van genieten en lekker douchen! Ik denk trouwens dat we een record hebben gehaald met het aantal mensen in 1 hottub ik denk dat wel er met 25 mensen inzaten en dat paste precies, vraag alleen niet hoe!

Aankomst terug in Arliebeach, savonds naar afterparty lekkere cocktail gedronken met iedereen van de boot en daarna naar feestje waar we VIP kaartjes voor hadden. Was nie echt nodig geweest al had ik wel een hele goede truc geleerd van de goochelaar met elastiekjes. Deed het voor de grap na en een vriend was verbaasd! I will show you when I'm home!

Zondag op naar Mission Beach met een stel uit Oostenrijk, super lief! Mijn greyhoundbus was namelijk fullbooked dus kon geen kant op. Was een aardig ritje, even het strand bezocht en toen bij mijn hostel afgezet. Het hostel was vet leuk! Hele relaxte plek, leuke mensen die er werkte dus was een gezellige boel. Ook kwam me Duitse vriendinnetje daarheen! Dus hebben daar dagje met aantal andere gehiked naar een look out point en dagje alleen maar films gekeken omdat het non stop regende! We vonden op het strand trouwens verschillende kokosnoten, alle drie geprobeerd maar echt niet te eten! Maar wel perfect voor een mooie foto, ook liepen we naar het centrum wat iets verder bleek te zijn dan we dachten dus gingen ik en Vanessa proberen te hitchhiken en jawel het lukte! maar liefst 10 min bij een vreemd stel in de auto gezeten haha. Op de terugweg ook een lift gefixt van een Nederlandse man! Dus dat scheelde weer wat kilometertjes lopen.

Woensdag op naar Cairns! Daar kwam ik smiddags aan, lekker beetje rondgelopen en dingetjes uitgezocht voor mijn vervolg reisje. Cairns is namelijk beetje einde van de oostkust en aangezien ik nog 3 weken heb was het tijd voor een plan de campagne. Ik heb toen tours geboekt en een vlucht naar Adelaide. Zodat ik nog wat van het zuiden van Australie zie! Dus de komende dagen heb ik het "druk" haha, klinkt gek heb gewoon veel leuke dingen op de planning! Ik ga morgen naar een winevalley (Opa, ik ga weer eens GOEDE LEKKERE wijn drinken, dus u kunt trots op me zijn) het weekend ga ik twee dagen naar Kangeroo Island zag er ook wel leuk uit! En dinsdag vertrek ik van Adelaide naar Grampians and the Great Ocean Road en eindig dan in Melbourne op donderdag! Tussendoor probeer ik te meeten met couchsurfers, vandaag toevallig afgesproken met iemand die me Adelaide even laat zien, dus ben benieuwd! Probeer ook bij mensen te slapen om dat eens te ervaren, lijkt me wel grappig! Het hostel waar ik nu in zit, is trouwens echt even een foutje maar gelukkig slaap ik er alleen en verder niks. Ga hier verder niks over zeggen het enige dat als ik een cijfers moest geven dat het een 1 zou zijn!

Maar nog even terug naar Cairns waar ik een weekje heb gezeten.. uhm oja ik had een chinees op me kamer. Nou was ik chinezen helemaal zat zeker toen ze dag en nacht de airco aanzetten op 0 graden en ik nu al een week snotverkouden ben en lekker onder de medicijnen zit, ondanks dat kon ik haar wel waarderen, want ze kon engels! Ze probeerde echt een gesprek aan te gaan en moest keihard lachen als ik "fack" zei.. niet echt netjes misschien. Ook snap ik waarom chinezen spleetogen hebben, want ze slapen bijna 24/7 dus ze hebben bijna nooit hun ogen open!

Ook heb ik gedoken, nou dat zou heaven moeten zijn, maar niet als je nonstop je oren moet klaren en het niet wil lukken en je uiteindelijk maar 8 meter diep duikt terwijl dat er 15 moeten zijn.. Dus dat was beetje jammer maar ondanks dat nog wel voor 75% genoten van het koraal en alle visjes! Helaas geen sharks and schilpadden gespot! We hadden wel een leuke duikgroep met allemaal meiden dus dat was gezellig. 'savonds terug en opzoek gegaan naar gratis pizza met engelse vriendinnetjes van whitsundays! Alle winkels waren dicht vanwege Anzacday en ik had geen eten dus dat kwam mooi uit!

Zaterdag tot met zondag Rainforest tour in Cape Tribalution and Port Douglas gedaan! Leuke tour, ontspannen mooie plekjes gespot en relaxt hostel geslapen. Aangezien ik snotverkouden in een rainforest liep zonder zakdoekjes (vergeten) was ik genoodzaakt mijn neus te snuiten in een groot blad van een boom. Weer een ervaring rijker! In het wildhabitat park werd ik achtervolgd door een struisvogel, nou bleek die niks te doen maar ik liep daar even alleen en vond het niet heel chill. Filmpje volgt! Als lunch kregen we biefstuk, OMG wat heb ik daar van genoten. Kan ook niet wachten tot mama weer biefstukjes maakt! Want als arme backpacker kan je dat niet veroorloven om dat te kopen.

Zondag zat ik in een ander hostel in Cairns, erg leuke kamer! Kwam daar binnen iedereen was beetje nieuw dus maakte met iedereen een praatje. Ik besloot gezonde salade te maken en twee gasten zagen dat wel zitten dus die wilde graag mee eten! De volgende dag met zn drieen dagje bij lagoon en dinsdag ook dat waren mijn laatste daagjes zon helaas! Dus ik heb daar volop van genoten! Ook hadden we nog avondje met Vanessa en zweedse meiden, maandag is altijd 5 dollar pizza at dominoos dus je weet het wel, afscheiddiner met pizzaaaa!

Als ik nog aan Cairns denk, denk ik ook aan de Aboriginals.. ok voor de duidelijk ik ben geen racist!! maar deze mensen zien er serieus uit als gorilla's. Hun gezicht is serieus hetzelfde en ze zien er eng en aggresief uit, wilde een foto van ze maken maar andere adviseerde me dat maar nie te doen omdat ze dat nog wel eens niet leuk kunnen vinden.

Nou..nu ben ik dus in Adelaide en het is KOUD! OMG ik moet echt wennen.. heb regenjas, nieuwe chillbroek en trui gekocht en ben blij dat me sjaal nog ergens in mijn tas zit, want ik bevries. Denk door het te grote verschil van Cairns en Adelaide.

Dit was het even! SEEYAAAA liefde voor iedereen!

  • 01 Mei 2014 - 21:06

    Monique:

    Hoi malou,
    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    En fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Tot gauw.........
    Lieve groetjes van monique

  • 01 Mei 2014 - 21:08

    Helene:

    Zooo, geen zin maar toch nog heel wat op papier gezet, tenminste zitten tikken hahaha
    Lekker actief bezig zo. Toppie!! En dat biefstukje wordt al geregeld hoor hihi
    Succes weer verder ennnnn GENIETEN!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 24695

Voorgaande reizen:

12 September 2018 - 02 Oktober 2018

Filipijnen of toch niet.

27 Maart 2017 - 22 April 2017

Impusief Costa Rica

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Surfen in Marokko

15 Oktober 2016 - 07 November 2016

Tijd voor Peru

08 December 2015 - 08 Januari 2016

Samen Zuid-Oost Azië

12 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Half jaar Aussie & Kiwiland

06 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

1e keer Backpacken in Thailand

Landen bezocht: