Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Malou

06 April 2014 | Australië, Hervey Bay

Noosa was een lekker weekje dat in het teken stond van bijkomen en opladen om ons weer terug te storten in het backpackersleven. Laatste dagje zijn we met Mark zn familie nog naar national park geweest waar ook Taylor kennis heeft gemaakt met onze kleine vriendjes meneertjes de bloedzuigers! Daarna klein dorpje Montville even wat gedronken en zaterdag nog naar Eumundi geweest waar een leuke hippiemarkt was! Toen gedag gezegt en richting een hostel gegaan onze spullen gedropt en onze tweede surfles voltooit. Dat was weer een succes! Dus de basisdingetjes weten we nu en dat houd in dat we alleen maar moeten oefenen en oefenen. Terug van de surfles rond 5u kwamen we onze Duitse vriendin Vanessa weer tegen bij ons hostel. Wat gingen we doen: zuipen! 1e fles wijn erbij, binnen 5 min omgekleed zodat we er een beetje redelijk uitzagen en op naar... de supermarkt om te kijken of Taylor haar supermarktprins er was. Helaas afwezig, dus dit was niet mean to be. Daarna op naar KFC eten of eigenlijk bodempje leggen. Op naar een ander hostel waar Vanessa vrienden had daar drankje meegedaan. Toen besloten om opzoek te gaan naar goedkope flessen wijn. Dat betekende een berg op en naar de BWS, eenmaal binnen alle 4 door elkaar: "2 for 20" "1 for 5" "1 for 4,5" and.. the winner "3 for 12"! Dat betekende dus 3 flessen wijn voor 12 dollar dat ging ons wel lukken met zn 4e. Op naar een plek waar we dat konden nuttigen, een bushokje waar we er maar een drankspelletje ingooide. Ik voelde me op dit moment weer even een tiener. Na de flessen gefinisht te hebben op naar een cafeetje daar een dans gedaan en toen naar Nomads hostel waar er ook een party was. Daar kwamen we binnen, en daar stonden ze, allemaal mooie mannen speciaal voor Taylor! Het leek alsof ze op der aan het wachten waren. Ze had het er maar druk mee, mr zo druk dat er eigenlijk niks gebeurd was. Ik heb maar eerlijk gezegd tegen der dat me dat een beetje tegen viel.
Zondag.. wat hebben we die dag gedaan.. O ja BRAKdag! Ons lichaam moest natuurlijk hard werken om die wijn uit ons te krijgen. Ook hebben we de bus naar Rainbow Beach gepakt, weer stukje verder. Bij aankomst weer dikke vette regen, bleek ook nog eens ons hostel niet geboekt te zijn.. beetje raar! Maar gelukkig zat ernaast nog 1 en die was ook nog eens leuker! Nu lig ik dus voor 2e dag weer heerlijk op het strand in de volle zon. Echt een vet mooi strand. Gister hadden we al ff een wandeling gemaakt en onze fotografische talenten uit de kast gehaald. Vandaag hele ochtend pogingen gedaan om te surfen maar de golven zijn hier ruk! Dus kwam weinig van terecht. En straks met het hostel naar de sunset.

Nog een leuk iets om te weten. Als taylor een Greyhoundbus ziet (de bus die alle backpackers telkens naar een ander stadje brengt) is haar eerste reactie: "watvoor lekkers heeft die vandaag meegenomen". Ik kan jullie vertellen tot nu toe.. niets!

De sunset in Rainbow beach was genieten! Super vet bij een sunblow, waar we ook nog ff gesandboard hebben. Na Rainbow beach zijn we weer met de bus nr Hervey Bay vertrokken! Daar hebben we de eerste avond een mexicaanse avond gehad dus hebben we onze specialiteit weer bereid voor onze canadeze, engelse, en nederlandse vriendinnetjes en vriendjes! De tequila mocht natuurlijk ook niet ontbreken!

Next morning, checking out at 6am en op naar Fraser Island! De dag dat ik voor het eerst in een 4W drive rijden mag, vet coool en heerlijk om weer eens te rijden! Van een normale weg in Hervey Bay tot het achteruit rijden op een boot, dikke vette zandpaden door de Bush Bush en eindigen op het strand om daar vervolgens 80km per uur langs de zee en dingo's te rijden. Kan jullie vertellen, this was a lucky moment again! Ik heb bijna 3 dagen lang dus gereden omdat de 2e dag de tourguide zei dat ik weer moest rijden omdat we moeilijke stukjes kregen en ik zelfverzekerd reed. Dat was dus een leuk complimentje! Wat een minder moment was, was onze slaapplek in een tentje op een keiharde grond. Daarom gingen Tayl en ik de 2e nacht maar snel als eerst in de auto slapen! 'S avonds was het ook genieten, dit bestond uit een BBQ, Goon, looking to stars and live music! Een duitser had zn gitaartje bij zich dus daar zaten we met zn alle omheen heerlijk mee te zingen, a lucky moment! Wat ook wel genieten was en wat denk ik nie veel mensen kunnen zeggen, naar de "wc" gaan bij sunrise en het risico lopen dat er een dingo in je kontje bijr! (Er was geen wc dus je had heel het strand tot je beschikking waar dingo's de normaalste zaak van de wereld waren). Verder zou ik als ik jullie was Fraser Island ff googlen en foto's bekijken dan weten jullie genoeg over onze luckymoments in de champagne pool, lake mc kenzie, ellie creek, indian head etc.

Saturday back at Hervey Bay, bought some pizza and cheeeeesecake with oreo cookies and time to showerrrrr! We hadden ons de laatste 3 dagen alleen mr gewassen in meertjes dus een opfrissertje konden we wel gebruiken. Een douche was alleen niet genoeg, dus besloten we savonds nog maar eens het zwembad te bezoeken bij ons hostel. We waren met de hele fraser groep weer lekker debiel aan het doen! Ook weer een nieuw drank spel geleerd. Waar de Duitsers tegenover de Nedernglanders stonden. (Onze groep bestond uit Engelse en tayl en ik dus vandaar de orginele naam). En ik kan jullie vertellen hoofdpijn again en pijn op mijn kontje, bedenk me nu dat ik nog was gevallen van een afstapje bij het zwembad (dit lag overigens niet aan de drank maar het was er gewoon donker)! Ik hoop dat we de goon gister gefinisht hebben en dat we dat voorlopig ff nie meer drinken. Een nieuw drankje, peer cider dat is trouwens echt heavennnn!!

Strax uitchecken dus ga mr eens ff veeeel water drinken en een frisse douche nemen en dan gaan we met 2 engelse meiden en 1 jongen mee met hun in de campervan richting ander stadjee!! Dus even geen greyhoundbus for us! Vet leuk!

Adios Amigos, Seee yaa!

• 06 April 2014 - 10:33

Helene:

Dat was weer super leuk om te lezen. Fijn dat jullie lekker genieten en veel lol hebben. Good Luck!
    Love Yoy XXXXX

• 06 April 2014 - 10:45

Ineke:

Jaaaa Fraser Island is zo leuk om te rijden he! Vond de dingo's maar beetje enge beesten vooral 's nachts als je enorm moest piessen haha. Maar zo te lezen maak je enorm! veel plezier. Lekker blijven genieten daar! Groetjes uit het zonnige zuiden van Nederland :p xx