Byron & Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu Byron & Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Malou Werf - WaarBenJij.nu

Byron & Surfers

Blijf op de hoogte en volg Malou

19 Maart 2014 | Australië, Surfers Paradise

Byron Bay & Surfers Paradise
Vorige week woensdag kwamen we aan in Byron Bay!! The arts factory was ons hostel, megaaa chill kan ik jullie vertellen! Heel groot, relaxte mensen, relaxte sfeer en chille plekjes om te zitten met iedereen uit het hostel, oja en ze hadden overheerlijke lasagne!! In dit stadje en in dit hostel werd dus mijn verjaardagsweekend gevierd!
Donderdag (nog 1 nachtje en dan jariggg) een kijkje op het strand genomen, hele dag weer aan ons kleurtje gewerkt natuurlijk! Ik had ook even een strandwandeling gemaakt, we lagen overigens op het hondenstrand kwam ik toen achter. Maar geen probleem want de hond van een canadees die met me mee liep, hielp me even om het gemis naar Champie te verminderen! Ik heb ook meteen besloten dat ik later een hond wil en vlakbij het strand wil wonen zodat ik minstens 2x per week een lekkere strandwandeling kan maken, ik hou dervan!!

'S avonds.. zaten we weer bij het hostel met een groep van allerlei nationaliteiten drank spelletjes te doen en om 12u happy birthday to me zingenn! Daarna met zn alle wezen stappen in Woody's en kreeg nog een happy birthday bril die ik op moest! Daarna kreeg ik nog cadeautjes van thuis via telefooon, waar ik helemaal happy van werd! Dit was alleen nog maar de nacht dat ik jaris was, vrijdag was pas echt mijn dag dus toen gingen we heeeeerlijk echt heeerlijk uiteten en hebben flesje wijn gedronken, lekkere hapjes, toetje, cocktails, kreeg er trouwens 1 gratis omdat het mijn verjaardag was! De dag daarna besloten we om nog een x mijn verjaardag te vieren en af te sluiten met weer een heerlijke fles wijn! Dit waren overigens cadeaumomenten want wij als arme backpackers hebben voor dat soort "luxe" dingen geen geld haha. Conclusie ik heb mij zeker jarig gevoeld!!
After that.. zondag was het, gingen we een fiets huren! Op naar het Lighthouse, hallelujah dat was me ff een berg die we dus op moesten fietsen. Niet chill, mr goed voor onze been spiertjesss!! Vet mooi uitzicht! Daarna door heel byron nog gefietst en gepicknickt en gechilld bij het parkje aan het strand. Kreeg er door verschillende mensen serieuze complimenten over hoe ik daar zo relaxt een boekje zat te lezen (topless). Dat vonden ze "beautifull because local people don't do that" zei een oude vrouw die zelf ook altijd topless zont.

Maaandag was de dag van Nimbin, oftewel de dag van "Peace Love and brown rice" volgens de buschauffeur die.ons er naar toe bracht haha. (Hij had zat trouwens op een bizarre stoel die op een skippiebal leek zo erg veerde die stoel mee als die over een heuveltje reed.) Wat hier dan zo bijzonder is ff tussendoor, zit je in de bus en staan er van die borden "Pas op voor kangeroos of koalas". Voor nederlanders is dat denk ik te vergelijken met de borden met "pas op voor herten". Best apart.. Maar Nimbin verdere uitleg, dat is een.hippiestadje en dat maar om 1 ding draait en dat is wiet! Wauwww een wereld gaat er voor ons open. Wij anti-drugs reizigers wilde toch wel een koekje proberen. Ik dat koekje eten, wachten, wachten, wachten en merkte pas in bed dat die miss toch wel werkte mr viel allemaal mee. Dat was trouwens de eerste en de laatste, dus no stress thuisfront!
Dannnn hadden we nog avondje cheeky monkey gehad en lekker een "biertje" gedronken. We hebben zelf ons haar nog gevlochten met van die gekleurde touwtjes, je kon dat laten doen voor 30 dollar mr wij als creatievelingen konden dat gewoon zelf met wat bolletjes wol uit de supermarkt voor 5 dollar, zo doen we dat dus! Leguanen zijn hier trouwens ook de normaalste zaak van de wereld en de mega grote vleermuizen zijn we nu ook aan gewend. Ondertussen heb ik me weer keertje gescrubd, toen kwamen er heelee donkere velletjes vanaf en resultaat zacht huidje en nog vet bruin, dus helaas voor jullie het bruine is er niet ineens vanaf ;)!

Dinsdag de dag naar hier, Surfers Paradise. Ik wil het nog ff keer googlen om te kijken wat erover dit stadje gezegd word. Waarom, omdat ik het een apart stadje vind. Ik moet denken aan Dubai, omdat er vet hoge gebouwen zijn aan het strand, er lopen veel arabieren rond, mr het is niet zo toeristisch, lopen weinig mensen over straat en savonds is iedereen in de nightclubs waar de barvrouwen half naakt achterstaan. Je kan mij nie vertellen dat je vrijwillig zou willen werken in je onderbroekje en je BH waar je tieten half uitvallen. Of jullie wel?! Misschien als je echt echt geld nodig hebt? Nee zelfs dan niet!! Gister een kroegentocht gedaan was wel bijzonder dus om al die clubs te zien, maar de muziek was niet ons ding. Gelukkig waren 2 engelse gasten (die niet trots waren dat ze engels waren, omdat zij anders zijn) het met ons eens en dansten nog gekker dan ons op die vreselijke muziek! Dat was wel ff grappig!

Vandaag de dag dat ik Taylor meesleep naar het beklimmen van een torentjee! Bijna was het me gister al gelukt, mr toen hadden ze geen plek meer dus strax poging 2! Daarna heb ik een middag voor mezelf ik ga op date met het hondje van het hostel en taylor gaat op date met iemand anders!

Morgen vertrekken we alweer naar Brisbane en daarna naar Noosa! Ojaa nog even iets grappig, tijdens het backpacken en het slapen in dorms van gemiddeld 8 personen raak je nog weleens iets kwijt of "vind" je nog wel eens iets terug in jouw backpack als je in het volgende hostel aankomt. Want mij nou gebeurt ik "vind" een leuk zwart hempje wat chill is voor uitgaan in mijn backpack, ik blij! Dan zoek ik nr mijn lievelings witte kante broekje, is die weg! God straft dus meteen, niet chill!

Nou ik ga even ontbijten en zorgen dat taylor strax op die toren staat, wish me luck!! Liefdeee

  • 20 Maart 2014 - 00:18

    Monique Brouwers:

    Wat fijn dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben.
    Geniet er maar van hoor.
    Ben benieuwd wat jullie van Noosa vinden.
    Mijn broer weet mooie plekjes en een hele mooie wandeling langs de kust in een Nationaal Park. Wil je de groetjes doen aan Eric en Ingrid van mij als je bij hem langs gaat?
    Lieve groetjes van Monique

  • 20 Maart 2014 - 13:28

    Opa En Oma:

    lieve Malou

    je vraag hoe het met ons gaat ,nou prima hoor Wij maken natuurlijk niet zoveel mee als jij iedere dag een beetje het zelfde We hebben even rust geen hapjes maken er zijn voorlopig ook geen feesten verjaardagen Vandaag mooi weer maar nog niet om bruin te worden al gaan we nu wel even in de zon zitten Nog heel veel plezier we volgen je overal groetjes en een dikke kus van ons

  • 20 Maart 2014 - 17:45

    Bub:

    Klinkt heeeeeeeeerlijk Byron Bay!! En wat zijn jullie moooooooi bruin!! Lekkere brownies, Jullie gaan nu never nooit meer een wittie worden!!

    LOVE

  • 20 Maart 2014 - 18:17

    Helene:

    woh even tijd voor genomen om stuk te lezen.
    heerlijk dat jullie genieten!! En...Champ is jaloers hahaha hij wacht rustig af tot je weer gaat wandelen op t strand. Klimmen gelukt? Succes en veel plezier weer. Love You KNUF X

  • 20 Maart 2014 - 22:23

    Sabine:

    Leuk om te lezen allemaal! Have fun nog xxx

  • 20 Maart 2014 - 22:53

    Patricia Binda:

    Hoi Malou,

    Ik lees je stukken met veel plezier. Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Ik heb het altijd willen doen, zo lekker reizen maar als zovele is het er nooit van gekomen.
    Nu ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers! Geniet ervan! dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 24704

Voorgaande reizen:

12 September 2018 - 02 Oktober 2018

Filipijnen of toch niet.

27 Maart 2017 - 22 April 2017

Impusief Costa Rica

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Surfen in Marokko

15 Oktober 2016 - 07 November 2016

Tijd voor Peru

08 December 2015 - 08 Januari 2016

Samen Zuid-Oost Azië

12 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Half jaar Aussie & Kiwiland

06 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

1e keer Backpacken in Thailand

Landen bezocht: