aankomst Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Malou Werf - WaarBenJij.nu aankomst Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Malou Werf - WaarBenJij.nu

aankomst Taipei

Blijf op de hoogte en volg Malou

19 Februari 2014 | Taiwan, Taipei

Maandag op dinsdagnacht: "Nog 10! 10 minuuuuten voordat ik stop" met wachten tot mijn wekker gaat! Dan is het tijd om onze spulletjes te pakken en nr het vliegveld te gaan! Op nr Taipei, ben benieuwd watvoor leuks ons daar staat te wachten.
Gister.. bestond onze dag uit zonnen, slapen, zonnen, zwemmen, zonnen en lekker eten met bartjee! Precies wat we nodig hadden, dus nu hebben we een beetje kleur. Nouja "een beetje" dan heb ik het meer over mezelf. Taylor was zich namelijk vergeten een 2e x in te smeren, dus die heeft ietsje pietsje MEER kleur haha!
We hebbeb gister ook voor het eerst gezondigd. We lagen in bed om te slapen en toen bedachten we toch mr even iets lekkers te halen, klein zakje chips en oreokoekjes. Dat mag best af en toe!
Toenn ging 5u de wekkkerr, op naar Taipei! We hadden geregeld dat we met een busje nr vliegveld werden gebracht was de helft goedkoper dan met taxi dus primaa deal! Op het vliegveld aangekomen werd ik ineens kotsmisselijk, vertelde tegen taylor hoe ik me voelde en toen zei dat had ik dus precies hetzelfde als gister! Dus blijkbaar hadden we toch iets verkeerds gegeten, mr allebei nie gekotst ofso dus viel allemaal meee! In het vliegtuig was de helft van de stoelen vrij dus ik bedacht om mr even een hutje te bouwen en een fijn slaapvertrekje gemaakt, 5 min later.. we zijn opgestegen ik mag gaan liggen en nog geen 1 sec later en ik slaap! "Madame, prepare you for landing" ooo en toen was ik weer wakker de vlucht was al bijna voorbij, hoe chill hele weg geslapen! Aangekomen op het vliegveld, tas gepakt opzoek nr een bus of metro want we gaan het nu zoals een echte backpacker aanpakken! Bus gevonden met half gebarentaal, engels kunnen ze hier nie zo goed! Mr ze zijn wel heel behulpzaam dus ook opweg nr het hotel aan elke chinees die beetje jong was en er slim uitzich vroegen we de weg en hielp die ons meteen! Oja in de bus nog een man ontmoet, hele wetenschappelijke vent had overal diepe gedachtes achter, kwam uit californie, woont nu in japan, is in nederland geweest, in azie, een echte traveller dus, hij zei "that keeps me jung (taylor vertelt me even dat je dat zo schrijft: young)". Ik denk dat die man iets 50 jaar was. Leuk om dat soort mensen even te ontmoeten en een praatje mee te houden. Even meteen iets over mijn engels, taylor lacht en zegt: "het schattige is dat je echt je best doet". Mijn engels is dus nog steeds bizar slecht mr ik blijf het proberen! Aangekomen in ons hostel.. het is net alsof we ons eigen appartement hebben in Taipei, primaa plek met allemaal winkelstraatjes. Het is eigenlijk gedeeld appartement mr wij zitten er tot nu toe als enige. Badkamer, keukentje, soort woonkamertje met computer, slaapkamer met tv en salontafeltje en genoeg ruimte! Heerlijk! Ojaa we hadden ook besloten om te gaan werken aan ons lichaam in bangkok hadden we daarom al een springtouw van Dora gekocht. Vanochtend was onze eerste workout: buikspiertjes, touwtje gesprongen, squats, planken en opdrukken. Het plan is om dat om de dag te doen. Ben benieuwd hoelang we dat volhouden! Nu zijn we lekker door taipei aan het wandelen en met de metro aan het reizen. Het weer is hier namelijk heeeerlijk, NOT. We lopen met paraplu, lange broek, sjaal en een vest. Het is dat we geen winterjas hebben anders hadden we die ook aan. Maakt allemaal niks uit, we genieten hier ondanks het weer. Net al door de Taipeze PC hoofdstraat gelopen en nu zitten we naast het gebouw 101. We zitten overigens bij jawel, Vapianooo dus we hebben net al heerlijke pasta gegeten nu even uitbuiken. Onze maag is denk ik verkleind want we zitten telkens mega snel vol! Na het eten zijn we weer verder gaan wandelen naar 1 of ander cultureel gebouw, de naam weet ik niet. Het zag er mooi uit ondanks de stromende regen, en het leuke was dat er allemaal groepjes jongeren daar aan het dansen waren. Ze leerde elkaar danspasjes en verbeterde elkaar. Vet leuk om te zien! Daarnaa zijn we terug nr ons huisje gegaan en zijn nu lekker een theetje aan het drinken en aan het chillen!
Dat was het weer even! Adios amigos!

  • 19 Februari 2014 - 12:57

    Carin:

    Fijn dat we zo met jullie mee kunnen reizen. Jammer van het weer maar ach, twee van die vrolijke meiden! Hebben jullie toch geen last van!! dikke kus xxx

  • 19 Februari 2014 - 13:15

    Ier:

    Leuk meiden! Gelukkig zitten jullie hierna in 40 graden in Aussiiee <3
    Leuke plannen ook, je wordt er echt bijna jaloers van haha :)
    xx kus

  • 19 Februari 2014 - 14:44

    Paul En Atty:

    Hoi Malou en reisgenote..
    Zo te lezen hebben jullie het prima! Gaaf om jullie zo te volgen..je maakt dus van alles mee..goed dat je er verslagen van maakt, anders ben je later veel vergeten!!
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie....hàd ik vroeger ook maar zoiets ondernomen...maar ja....we zitten nu in Antwerpen...ook best een beetje Buitenland...en plezant!!☀️☀️☀️
    Nou meiden, nog veel plezier...voorzichtig, hè...groetjes Paul en Atty...

  • 19 Februari 2014 - 16:21

    Bub:

    Heeeerlijk schatten!! Nog effe en je bent down under ;-) luvvvvvvv

  • 19 Februari 2014 - 22:31

    Helene:

    Ohhh jammer van het weer maar jullie krijgen vast nog genoeg zon te zien dus komt vast goed. Fijn dat jullie nu een relax appartementje hebben,geniet er maar van je weet niet waar je nog terecht komt.
    Heerlijk dat we lekker mee kunnen genieten door jou verhaaltjes!!Knuf! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 24685

Voorgaande reizen:

12 September 2018 - 02 Oktober 2018

Filipijnen of toch niet.

27 Maart 2017 - 22 April 2017

Impusief Costa Rica

04 Februari 2017 - 11 Februari 2017

Surfen in Marokko

15 Oktober 2016 - 07 November 2016

Tijd voor Peru

08 December 2015 - 08 Januari 2016

Samen Zuid-Oost Azië

12 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Half jaar Aussie & Kiwiland

06 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

1e keer Backpacken in Thailand

Landen bezocht: